Oslos mest lovende støyrockband Porto Geese deler i dag første smakebit fra sitt kommende debutalbum, den leken og catchy støyrock-låta «Screens».
Porto Geese leverer ikke bare cheesy ordspill, de serverer oss vegger av gitar-støy, synthmelodier og fengende rytmer. Passer godt for fans av Oh Sees, Fat White Family, Swans, A Place To Bury Strangers, Total Control.
Bare en liten uke før pandemien førte til den første nedstengningen av Norge hadde Porto Geese briljert på by:Larm i Oslo etter slipp av debut-EPen Close. Omfattende turnering var i planene, tilbakemeldingene var utelukkende svært positive, og 2020 virket som et år der mye kom til å skje for bandet som mer eller mindre kom ut fra intet kort tid i forkant.
Heldigvis har primus-motorduo Joar Renolen og Bendik Øvrelid ikke ligget på latsiden. De har tilbrakt det siste året i studio for å ferdigstille debutalbumet Duck som slippes i oktober. I dag kom første singel, «Screens».
«Screens» strekker originaliteten vi hørte på Close enda lenger bort fra bandets totalt mislykkede forsøk (bandets egne ord) på å sette sammen et streit psychrock-band . Den solide grooven med synthdrevne melodier og en bakvegg av massive gitarer kommer både stykkvis og samlet frem i singelen. En leken og catchy støyrock-låt som har alle muligheter til å bli den perfekte sommerlåten i år. Desperat og underholdende, stort og samtidig lett fengende psychrock med en imponerende pop-flyt.
Porto Geese består av Joar Renolen på vokal og synth, Bendik Øvrelid på gitar, Halvor Eggen på bass, Lars Hagensen på trommer og Mathias Østrem på gitar.
[iframe src=»https://open.spotify.com/embed/track/3vNfDTeL74Egw4x1fmIpgh» width=»300″ height=»380″ frameborder=»0″ allowtransparency=»true» allow=»encrypted-media»></iframe]
Vær den første til å kommentere